آرشیو تیر ماه 1401

آهن 118 فعال در زمينه فروش انواع آهن آلات از جمله ميلگرد ، تيرآهن ، نبشي ، ناوداني و ... مي باشد .

مقاومت ورق ‌های گالوانیزه در برابر خوردگی چقدر است؟

۱۲ بازديد
ورق گالوانیزه، آهنی است که سطح آن با ورق روی (Zn) پوشانده شده. این محصول، از ورق روغنی یا ورق‌های سرد طی فرآیند گالوانیزاسیون، تولید می‌شود. ورق‌های گالوانیزه شامل هسته فولادی و همچنین لایه آلیاژی بین فلزی و لایه ای از عنصر روی بر روی هر دو سطح خارجی آن می باشند.
ورق‌های گالوانیزه مصارف بسیاری در صنایع مختلف دارند. زمانی از این ورق‌ها استفاده می‌شود که نیاز به کنترل خوردگی در آهن و فولاد باشد. ورق‌های گالوانیزه به دلیل پوشش ضد‌زنگی که دارند دارای محبوبیت زیادی در صنایع گوناگون می‌باشند.
عمر مفید ورق گالوانیزه بین 20 تا 30 سال است و اگر در معرض رطوبت و باران قرار نگیرید برای همیشه سالم می ماند. اگر برای استفاده طولانی مدت در فضای باز تمایل به استفاده از فولاد گالوانیزه را دارید باید حتما فرآیند گالوانیزاسیون آن به روش گرم انجام شود که معمولا در محیط های مختلف حدود 70 سال دوارم می آورد.  توجه داشته باشید که آب مهم‌ترین عنصر مشکل ساز  برای فولاد است که موجب زنگ زدگی، خوردگی و … می شود. اما توجه داشته باشید که ورق های گالوانیزه دارای مهم ترین ویژگی و مزیت مقاومت در برابر آب هستند.  همچنین نحوه تولید و ساخت ورق های گالوانیزه به گونه ای ست که پیوندی فوق‌العاده بادوام ایجاد می‌کند که موجب مقاومت فوق العاده آن شده است.
۰ ۰

کاربرد های میلگرد کلاف

۱۴ بازديد
کلاف در واقع به نوعی از بسته‌بندی میلگرد گفته می‌شود که به صورت کلاف پیچیده شده است و شاخه‌ای نیست. میلگرد کلاف نوعی میلگرد بسیار بلند است و به دلیل طول زیاد آن امکان بسته‌بندی آن به صورت شاخه‌ای وجود ندارد و به همین سبب آن را به صورت کلاف می‌پیچند. میلگرد کلاف معمولا در سایزهای پایین تولید می‌شود که نرم‌تر و انعطاف‌ پذیرتر هستند ولی حداکثر تا سایز 12 و 14، به صورت سفارشی در کارخانه تولید می‌شوند و گاها در بازار نیز موجود می‌باشند و به صورت نورد گرم تولید می‌شوند. میلگردهای سایز 5 تا 6.5 فقط به صورت کلاف تولید می‌شوند ولی میلگردهای 6.5 تا 12 به دو حالت کلاف و شاخه تولید و عرضه می‌شوند. کلاف ضخیم‌تر هم در کارخانجات به صورت سفارشی تولید می‌گردد.
میلگرد کلاف در دو نوع کلاف ساده و کلاف آجدار در بازار عرضه می‌شود. از جمله کاربردهای میلگرد کلاف می‌توان به ساختمان‌سازی، سیم بکسل، سیم خاردار، خرپا، صنایع جوشکاری، زنجیر فلزی، صنایع فنرسازی و... اشاره کرد. میلگرد کلاف دارای کربن کمی می‌باشد، از این رو این امر سبب قابلیت کشش بالا در این محصول شده است. هم‌چنین آن را برای عملیات‌های جوشکاری مناسب کرده است. با توجه به ویژگی‌های کلاف، می‌توان گفت از آن در تولید انواع مفتول‌های خوش تراش نیز استفاده خواهد شد.
۰ ۰