چند نکته که باید قبل از خرید پروفیل فولادی بدانید

آهن 118 فعال در زمينه فروش انواع آهن آلات از جمله ميلگرد ، تيرآهن ، نبشي ، ناوداني و ... مي باشد .

چند نکته که باید قبل از خرید پروفیل فولادی بدانید

۳ بازديد

در صنایع ساختمانی مصالح فلزی گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام مدل و کاربرد خاص خود را دارند. از این بین پروفیل (Profile) یکی از متنوع ترین قطعات فلزی است و در دو نوع صنعتی و ساختمانی در بازار موجود است. پروفیل، یک مقطع توخالی است که از آن به منظور استحکام سازه استفاده می‌شود. اگر یکی از فعالان حوزه آهن‌آلات باشید، بدون شک، استفاده از انواع پروفیل در پروژه‌هایتان، قطعا ضروری است. برای خرید انواع پروفیل نکاتی بسیاری لازم است که بدانید تا خرید مطمئنی داشته باشید. راهنمای خرید پروفیل شامل همه نکات ریز و درشتی می‌شود که شما را در راستای انجام یک معامله موفقیت‌آمیز راهنمایی می‌کند. هر مهندس ساختمان، صنعت‌گر و یا شخص عادی که در فرآیند خرید پروفیل قرار دارد، باید از این نکات کاربردی مطلع شود. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید پروفیل

این سوال برای بسیاری از افراد در بازار آهن پیش آمده است که محصولات فولادی را چگونه و از کجا تهیه کنیم تا خرید مناسبی داشته باشیم؟ این روزها برای خرید هر محصولی باید اطلاعات جامعی کسب کرد تا محصول تهیه شده کیفیت و کارایی مناسبی داشته باشد. اگر شما نیز قصد خرید پروفیل دارید، بهتر است ابتدا نکات راهنمای خرید پروفیل را مطالعه کرده و سپس وارد بازار شوید.

1. شکل ظاهری

پروفیل‌ها دارای اشکال مختلفی هستند که تا حدود زیادی کاربرد آن‌ها را مشخص می‌کند. رایج‌ترین اشکال پروفیل عبارتند از:

·         پروفیل باز :

نبشی و ناودانی از انواع پروفیل باز است. اغلب محصولات این دسته دارای شکل انگلیسی U و یا Z هستند. این نوع پروفیل در یکپارچه کردن سطح مقاطع در سازه‌هایی مانند سوله، پارکینگ و سالن ورزشی به کار می‌رود. پروفیل Z خود از پرکاربردترین انواع این محصول به حساب می‌آید.

·         پروفیل بسته :

این نوع پروفیل‌ها دارای محیطی بسته هستند و به همین دلیل به آن‌ها قوطی گفته می‌شود. این نوع مقطع در سازه و در ساخت نرده آهنی، راه‌پله، درب و پنجره، ستون و اسکلت فلزی کاربرد دارد. همچنین صنایع خودروسازی و تهیه لوازم خانگی از پروفیل بسته استفاده می‌کنند. این محصول با عنوان قوطی نیز شناخته می‌شود.

2. متریال ساخت

پروفیل‌ها از نظر جنس به سه دسته زیر تقسیم‌لندی می‌شوند:

·         پروفیل استیل :

سطح این پروفیل صاف و صیقلی است و مقاومت به خوردگی بالایی دارد. از این پروفیل در دستگاه‌های پخت‌وپز صنعتی، صنایع لبنی و صنایع دریایی استفاده می‌شود.

·         پروفیل آلومینیوم :

به دلیل دو ویژگی بارز این محصول نظیر قابلیت ضد خوردگی و ضد زنگ بودن از آن در لوازم خانگی، نمای ساختمان و درب و پنجره و استفاده می‌شود.

·         پروفیل گالوانیزه :

این پروفیل پوششی از مواد گالوانیزه بر روی سطح بیرونی خود دارد؛ از این رو در برابر عواملی مانند اکسید شدن و خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت و طول عمر بالایی دارد.

3. کارخانه تولیدکننده

نکته مهم دیگر که در خرید باید به آن توجه شود، کارخانه سازنده آن یا برند تولیدکننده می‌باشد. در حال حاضر شرکت‌ها و کارخانه‌های زیادی در کشور ما تولید پروفیل‌های ساختمانی را انجام می‌دهند.

اگر چه همه این کارخانه‌ها در تامین نیاز ملی کشور به پروفیل نقش بسزایی دارند، اما به دلیل استفاده از استانداردهای گوناگون در تولید محصولات خود، بدون شک کیفیت تولیدشان هم متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، روش ساخت پروفیل در هر یک از این شرکت‌ها با هم متفاوت است. این موضوع هم خود می‌تواند باعث تفاوت در محصول این شرکت‌ها شود.

4. ابعاد و ضخامت

ابعاد، ضخامت و وزن پروفیل جز اصلی‌ترین مشخصات فیزیکی برای انتخاب مناسب پروفیل مورد نیاز شما است. تمام محصولات پروفیل بر واحد وزن به فروش می‌رسد به منظور محاسبه وزن هر شاخه 6 و 12 متری از این مقاطع باید از جدول اشتال کمک گرفت.

5. وزن

پروفیل‌ها به لحاظ وزنی در دو دسته پروفیل‌های سبک و سنگین قرار می‌گیرند:

·         پروفیل سبک :

پروفیل‌های سبک ظاهر زیبایی دارند و دارای سطح براقی هستند. این پروفیل‌ها شکل‌پذیری، جوش‌پذیری و آبکاری بالایی داشته و کیفیت بالایی دارند. از پزوفیل‌های سبک در ساخت دوچرخه، اگزوز، کانتینر، لوازم‌خانگی، خودروسازی و ساخت مبلمان و انواع میز و صندلی استفاده می‌شود.

·         پروفیل سنگین :

از جمله قابلیت‌های این محصول می‌توان به مقاومت پیچشی، مقاومت خمشی و جوش‌پذیری اشاره کرد. شاسی ماشین‌آلات سنگین، ستون‌ها، پنجره‌ها و دستگاه‌های صنعتی بیش‌ترین استفاده را از این نوع مقطع می‌کنند.

6. کارایی

بر اساس کارایی، پروفیل‌ها به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم‌بندی می‌شوند:

·         پروفیل‌ساختمانی :

پروفیل‌های ساختمانی در اجرای سازه‌ها کاربرد دارند مانند پروفیل‌هایی که در ساخت درب و پنجره استفاده می‌شوند.

·         پروفیل صنعتی :

نوع صنعتی پروفیل‌ها در صنایع مختلفی هم‌چون خودروسازی، نظامی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این محصولات در صنایع فوق الذکر به عنوان قطعات و متعلقات صنعتی استفاده خواهد شد.

7.  نحوه بسته‌بندی و ارسال

بسته‌بندی پروفیل‌ها به صورت بندیل انجام می‌شود، وزن هر بندیل با توجه به ابعاد و ضخامت پروفیل متفاوت بوده و معمولا بین 1 و 2 تن می باشد.

8. قیمت روز انواع پروفیل

بازار پر.فیل مانند هر محصول دیگری نوسانات گسترده‌ای را تجربه می‌کند. این نوسانات که ناشی از تغییرات روز به روز قیمت ارز و دلار است، تغییرات زیادی در قیمت انواع آهن‌آلات ایجاد می‌کند . قیمت انواع پروفیل نیز همانند سایر محصولات فولادی، به ابعاد آن، شرکت سازنده و کیفیت محصول تولیدی بستگی دارد. هرچند عواملی اعم از تغییرات نرخ ارز، قیمت در بازار جهانی و عوامل سیاسی نیز بر قیمت این محصول تاثیر‌گذار‌ می‌باشند. به دلیل تغییرات روزانه نرخ‌ها شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاع از قیمت پروفیل ، خرید و فروش این محصول با کارشناسان آهن ۱۱۸ در ارتباط باشید.

9. مرکز فروش انواع پروفیل

آهن 118 مرکز فروش پروفیل و دیگر محصولات فولادی دیگر نظیر میلگرد، ورق، لوله و تیرآهن است که خدمات قابل توجهی نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید جدول قیمت انواع پروفیل را به صورت به‌روز و دقیق در این سایت مشاهده کرده و یا از طریق کارشناسان مجموعه قیمت‌ها را در لحظه استعلام کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع پروفیل و روش‌های ساخت آن‌ها، کاربردهای این مقاطع و کارخانه‌های تولید کننده‌شان آشنا کرده و یک راهنمای خرید پروفیل کامل در اختیارتان قرار دهیم. اما برای این که بدانید باید چه پروفیلی را انتخاب کرده و خریداری نمایید، باید به مورد استفاده خود توجه کنید. در نتیجه، پروفیلی که بیش‌ترین تناسب را با مورد استفاده شما داشته باشد را خریداری نمایید.

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.